חדשות

צוותי בתי חולים בעזה נחקרו על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי

הצוותים נחקרו במסגרת איסוף ראיות על פשעי מלחמה | ישראל הציגה הוכחות: בתי החולים אל שיפא ונאצר שימשו את חמאס למטרות צבאיות | משרד התובע בביה"ד הבינלאומי: חוקרים את שני הצדדים

בית החולים אל שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023. צילום: Flash90

צוותי בתי חולים בעזה נחקרו על ידי תובעים של פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC). כך דיווחה אתמול (ג') סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, תובעים מבית הדין הפלילי הבינלאומי ראיינו צוותים משני בתי החולים הגדולים בעזה, "אל-שיפא" בצפון ו"נאצר" בדרום הרצועה, במסגרת איסוף ראיות על פשעי מלחמה.

אירועים סביב בתי החולים בעזה עשויים להפוך לחלק מהחקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי, שדן בתיקים פליליים נגד יחידים בגין פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, רצח עם ואירועי תוקפנות.

בתי חולים מוגנים בתקופת מלחמה על ידי אמנות בינלאומיות, אך הם יכולים לאבד את ההגנה הזו אם הם משמשים כשטח לחימה. ישראל הציגה הוכחות כי שני בתי החולים שימשו את חמאס למטרות צבאיות. ב"רויטרס" אומרים כי החמאס והצוותים הרפואיים מכחישים זאת. בימים האחרונים דרשו גורמים פלסטיניים שקבר האחים שהתגלה בסמוך לבית החולים נאצר ייחקר גם הוא.

משרד התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי סירב להתייחס לחקירות, תוך ציון הצורך להבטיח את שלומם של הקורבנות והעדים. עם זאת הודיע ​​כי הוא חוקר את שני הצדדים בסכסוך, כולל תקיפה של חמאס בשבעה באוקטובר על ישראל והן את המתקפה הישראלית שלאחר מכן בעזה.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נמסרה תגובה לידיעה, כמו גם ממנהלי בתי החולים נאצר ואל שיפא בעזה. גם דובר משרד הבריאות בעזה לא הגיב לבקשה להגיב על החקירה.

ישראל אינה חברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי והיא אינה מכירה בסמכות השיפוט של בית הדין הפלילי הבינלאומי על אזרחיה. השטחים הפלסטיניים התקבלו לבית הדין כמדינה חברה בשנת 2015, מה שמעניק לבית הדין סמכות שיפוט על פעולות שנעשות בהם, לרבות פעולות של חיילים ישראלים בשטחים הפלסטיניים, ושל פלסטינים בכל מקום, כולל בשטח ישראל.

התיקים הפליליים הנדונים בבית הדין נפרדים מהתביעה המתנהלת בבית הדין הבינלאומי לצדק,  שהוגשה על ידי דרום אפריקה ומאשימה את ישראל ברצח עם בעזה. ראש הממשלה נתניהו אמר בסוף השבוע (ו') שאף מהלך של בית הדין הפלילי הבינלאומי לא ישפיע על פעולותיה של ישראל אלא "יהווה תקדים מסוכן המאיים על חיילים ואישי ציבור".

נושאים קשורים:  בית החולים "שיפא",  בית החולים נאצר,  בית הדין הפלילי הבינלאומי,  חדשות,  ישראל במלחמה,  חמאס
תגובות
אנונימי/ת
01.05.2024, 19:44

שימו לב לניסוח: "השטחים הפלסטיניים התקבלו לבית הדין?" השטחים הפלסטיניים...

אנונימי/ת
02.05.2024, 09:14

הנאציםם רצחו 15 אף ילדים בעזה
אלוהים ישפוט אותם

אנונימי/ת
02.05.2024, 22:30

מי שפתח במלחמה וסיים את כל הבקלאוות ביום הראשון לא יכול להתלונן שהוא מקבל פי 3 אספקת מזון ממה שהיה לו קודם ונמל ימי. בטח שלא יכול להתלונן על רעב.
לפני 16 שנה, בטוב ליבנו לא הרגנו את הילדים שב7/10 באו ושחטו/אנסו והתעללו בילדינו, נשותינו, הורינו ואחינו. החמלה פסקה באותו בוקר. ואחרי ששיפשנו עיננו ראינו שגם קשישים צולעים עם מקל נכנסים כדי להשתתף בחגיגת המוות, גם נכים על כסאות גלגלים וגם ילדים על אופניים. זה הספיק כדי להבין שאין מעבר לגדר חפים מפשע וכולם יצטרכו לבוא על עונשם.

השוואה לנאצים מעידה על רדידות מחשבתית וחוסר בהכרת ההיסטוריה שלא חשתי כמותה אפילו כשטבחו חצי מיליון בני אדם בסוריה השכנה...